Otobüs Kazaları Ölüm ve Yaralanma Sonrası Tazminat Süreçleri

Ülkemizde ağırlıklı olarak ulaşım sağlanması münasebetiyle karayolları son derece sıklıkla kullanılmaktadır. Karayollarında kullanılan vasıtalarından bir tanesi de otobüs ve minibüslerdir. Şehirlerarası ulaşım yapan ve ulaştırma mesafesi 70 kilometreyi aşan araçlar şehirlerarası ve uzak mesafe taşımacılığı yapan ulaşım vasıtaları sınıfına girmektedir. Bu araçlarda gerçekleşen yaralanmalı ve ölümlü trafik kazalarında, yaralananların ölenlerin yakınlarının aracın trafik sigortasından ve koltuk ferdi kaza sigortasından yana tazminat talebi hakları bulunmaktadır.

Otobüste Gerçekleşen Yaralanmalı Trafik Kazaları

Otobüs içerisinde yolcu olarak bulunan kimsenin, otobüs şoförünün kusurundan kaynaklansın veya kaynaklanmasın her halükarda koltuk ferdi kaza sigortası kaynaklı olarak tazminat hakkı bulunmaktadır. Otobüste gerçekleşen yaralanmalı trafik kazalarında aynı zamanda yaralananın içinde bulunduğu otobüsün ve kusur oranında başkaca bir aracın bulunması durumunda bu aracın sigortasından yana tazminat talep etme hakkı bulunmaktadır. Yani yolcu olan kişi kendi bulunduğu araç ve karşı aracın sigortasından tazminat yönünden faydalanabilmektedir.

Özetleyecek olursak otobüste gerçekleşen yaralanmalı trafik kazasında yaralanan kimsenin iki ayrı sigorta poliçesinden yana iki ayrı tazminat bedeli talep etme hakkı bulunmaktadır. Bu kazalarda yaralanan kimselerin aynı zamanda otobüs şoförünün ve kazada sorumlu olan kimselerin cezalandırılması konusunda savcılıkta veya polis karakolu ifadesinde şikayette bulunma hakkı vardır.

Otobüs Kazasında Gerçekleşen Ölümlü Trafik Kazaları

Otobüste gerçekleşen ölümlü trafik kazalarında ölenin yakınlarının tazminat hakkı bulunmaktadır. Biz bu hakka destekten yoksunluk tazminatı diyoruz. Otobüste gerçekleşen ölümlü trafik kazalarında ölenin, anne ve babası evliyse eşi ve çocukları, aynı zamanda ispat etmesi durumunda destek verdiği akraba ve yakınlarının destekten yoksun kalma tazminatı talep etme hakkı bulunmaktadır.

Otobüs kazası sonrası destekten yoksun kalma tazminatı; ölenin şayet yaşıyor olması durumunda sağ kalanlara vermiş olduğu destektir. Bu desteğin illaki maddi olmasına gerek bulunmamaktadır. Her halükarda destekten yoksun kalma tazminatı hakkı tahakkuk etmektedir. Otobüste yolcu konumunda bulunan kişinin kazada ölmesi halinde aracın kendi koltuk ferdi kaza sigortasından ve aynı zamanda karayolları zorunlu trafik sigortasından yana tazminat talep etme hakkı bulunmaktadır. Kazanın çift taraflı veya birden fazla aracın sebebiyet verdiği bir kazada olması durumunda ise araçların kusuru oranında zorunlu mali mesuliyet sigorta poliçesi üzerinden ölenlerin yakınlarının tazminat talep etme hakkı bulunmaktadır. Ancak her halükarda ne olursa olsun vefat eden kişinin yakınlarının koltuk sigortasından yana talepte bulunma hakkı olacaktır.

Özetleyecek olursak destekten yoksun kalan kimselerin iki ayrı sigorta poliçesinden yanan tazminat isteme hakkı bulunmaktadır. Aynı zamanda otobüs firması otobüs şoförü ve otobüsün ruhsat sahibinden manevi tazminat talebinde bulunma hakkı mevcuttur. Otobüste bulunan kimsenin biletinin olmadığı ileri sürülerek zaman zaman hak sahiplerine tazminat ödemesi yapılmamaktadır. Ancak otobüste yolcu olarak bulunan kimsenin istersin bileti olsun ister bileti olmasın bahsettiğimiz iki tazminat kaleminden yana hak sahibi olmaktadır. Firmaların bir diğer itiraz sebebi ise yolcuların emniyet kemeri takıp takmaması konusudur. Otobüste emniyet kemeri tedbir an bulunan bir güvenlik unsurudur tazminat taleplerinde tazminat hakkının önüne geçen bir engel değildir. Bu kapsamda Arıkan Hukuk Bürosu olarak ülkemizde her yıl binlerce canı kaybettiğimiz veya yaralı olarak çıkan bir çok vatandaşın hakkını korumak ve haklarını alarak teslim etme adına otobüs kazalarındaki tecrübemizle sizlere destek vermekteyiz.

Otobüs Kazalarının Sebepleri

Otobüs kazalarından her yıl bir çok vatandaşımız yaşamını yitirmekte ya da yaralı olarak kurtulmaktadır. Ama bunca güzel yol yatırımına karşın araçların genel kaza sebeplerini de sizlere aktarmak istedik.

• Alkol
  • Uykusuzluk
  • Tek şoför
  • Aşırı hız
  • Araçların bakım sorunu
  • Lastik aşınmaları - kaygan zemin
  • Araç yangınları
  • Görüş mesafesi sorunu
  • Tedbirsiz araç kullanma vb. Gibi bir çok nedeni vardır. Ama genel olarak polislerin yada jandarmanın tuttuğu tutanaklarda bu nedenlerden ötürü kazalar ortaya çıkmaktadır. Tabi bu kazaların ardından da ortaya bir çok mağduriyet çıkmakta ve telafisi zor bir süreç insanımızı beklemektedir. Bu konuda 0507 371 1717 Whatsapp hattımızdan soru sorabilir ve hukuki süreçleriniz için destek isteyebilirsiniz.
Otobüslerde gerçekleşen kazalarda ister tek taraflı ister çift taraflı yada çok araçlı kazalarda ölen kişi yakınlarının destekten yoksunluk tazminatı hakkı varken yaralanan kişilerde aldıkları hasarlara istinaden ilgili araçların koltuk sigortası ve trafik poliçelerinden tazminata hak kazanırlar. Ayrıca manevi tazminat hakları da mevcuttur.
Otobüs Kazaları Ölüm ve Yaralanma Sonrası Tazminat Süreçleri/